معمولاً تمام کاربران کامپیوتر, علاقه دارند کارایی سیستم خود را افزایش دهند و به دنبال راهی برای آن هستند؛
اگر نخواهیم سخت افزار جدید بخریم و هزینه‌ای بپردازیم, بلکه با تنظیمات سخت افزاری کارایی سیستم خود را بالا ببریم باید چه کنیم؟!
یکی از کارهای جالب, Overclock یا Overclocking است؛ در این راه با افزایش فرکانس برخی از قطعات مثل پردازنده‏  (CPU) و حافظه‏‌ی رم (RAM) و کارت گرافیک  (Graphic Card , VGA) است.
OverClock یا OverClocking که در اصطلاح عامیانه OC گفته میشود به زبان ساده یعنی از سخت افزار بیش از مقداری که سازنده‌ی آن اعلام کرده از آن کاربکشیم (برای مثال از پردازنده‌ی CPU 2.4GHz به اندازه 2.6GHz کار بکشیم)؛
حال ممکن است برایتان این سوال پیش بیاید که چرا شرکت سازنده تنظیمات اولیه را بر روی بیشترین حالت قرار نمی‌دهد و  قطعه را به عنوان سخت افزاری قوی‌تر به فروش نمی‌رساند؟!
به جز دلایل اقتصادی؛ یکی از دلایل مهم این است که مثلاً سرعت اعلام شده برای CPU, سرعتی است که CPU در آن بهترین عملکرد را دارد و مشکلاتی نظیر عدم ثبات یا گرمای زیاد برای آن رخ نمی‌دهد؛
اگر بتوانید این مشکلات را برطرف کنید می‌توانید کارایی سخت افزار خود را با Overclock بیشتر کنید؛
برای این کار پیشنهاد میکنم حتماً فایل PDFی که در ادامه برای دانلود قرار داده ام به طور کامل بخوانید؛ در غیر این صورت با اورکلاک کردن غیر اصولی ممکن است به سخت افزار خود آسیب‌های جدی وارد کنید!

 پسورد:  www.alirezaweb.com  
(نکته: به کوچک بزرگی حروف حساس میباشد, برای جلوگیری از copy کردن فضای خالی "اسپیس" پس از اطمینان از زبان کیبود"فارسی نباشد " و خاموش بودن بزرگی حروف, پسورد را تایپ نمایید.)

این فایل با فرمت pdf می‌باشد و به صورت rar فشرده شده است.

گردآوری: صادق واثق

تعداد صفحات: 19

حجم فایل آموزشی فشرده شده:  1.16MB

دانلود کنید

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد